Connect with us

Diverse

Călătoriile, prin ochii unui agent de turism | Cristian Bărhălescu: „E mai frumos să visezi în România decât în orice altă ţară”

Published

on

Peste 20 de ţări şi patru continente vizitate, o vastă experienţă în slujba turismului românesc. Cu o sumedenie de amintiri conturate în cele mai diverse culturi şi colţuri ale lumii, Cristian Bărhălescu, manager-ul agenţiei Icar Tours recunoaşte că nu ar da România, ţara sa, pentru nicio altă destinaţie de pe întreg mapamondul. Dar haideţi să-l cunoaştem mai bine, din interviul următor, pe Cristian Bărhălescu: omul şi agentul de turism.

Reporter: De peste două decenii, în slujba turismului românesc. Ce v-a determinat să alegeţi să activaţi în turism şi nu în oricare alt domeniu?

Cristian Bărhălescu: Atât de repede au trecut anii?! Nici nu mi-am dat seama. Cred că a fost mai mult flerul, mai mult dorinţa de a face ceea ce îmi place. În niciun caz nu cred că a fost vreo alegere miraculoasă. Fiind student, m-am dus la o agenţie de turism şi am lucrat, iar din acel moment am ales această cale.

R: De ce credeţi că este litoralul românesc o destinaţie ideală de vacanţă pentru turişti?

C.B.: În primul rând, datorită accesibilităţii, faptul că este destul de aproape de toate oraşele şi datorită faptului că aici, românii pot rezolva absolut orice problemă, dacă riscă să apară şi, bineînţeles, datorită faptului că, în ultimii ani, litoralul românesc s-a mulat pe cerinţele românilor. La început, cererea era îndeosebi pentru hoteluri de 2-3 stele, dar tendinţa s-a schimbat către locaţii de 4-5 stele. Din puct de vedere gastronomic, de asemenea, restaurantele şi ofertele au venit exact pe dorinţele turiştilor. Şi să nu uităm un detali: românii sunt mari amatori de plaje cu nisip. Aşa s-au învăţat, asta îşi doresc îndeosebi şi e cam greu să găseşti în afară astfel de plaje în locaţii apropiate şi rentabile, aşa că majoritatea românilor preferă să vină pe litoralul românesc.

R: Dar ce îi lipseşte litoralului românesc pentru a deveni o atracţie turistică mult mai râvnită?

C.B.: În primul rând, o organizaţie de management al destinaţiei, aşa cum există în afară, care să gestioneze destinaţia indiferent de fluctuaţiile politice, indiferent de dorinţele unuia sau altuia şi care să ducă mai departe numele. Pentru că avem o destinaţie cu un potenţial spectaculos, o destinaţie care poate fi folosită şi de citybreak, şi de sejururi, având şi Techirghiolul aproape, dar şi Mangalia, care sunt extraordinare din punct de vedere balneoclimetaric şi care pot să genereze un flux mult mai mare de turişti.

R: În schimb, unde îi trimitem în vacanţă pe constănţeni? Atât în ţară, cât şi peste hotare. Ce oferte regăsesc aceştia la Icar Tours, agenţia pe care o conduceţi?

C.B.: Pe constănţeni îi trimitem cam peste tot! De la Antarctica până în Hawaii şi în Tahiti, Australia, Maldive, Japonia, America de Sud, America de Nord, Africa; nu cred că există destinaţie unde să nu ajungă constănţenii prin agenţia noastră de turism şi sunt convins că vom face acelaşi lucru în continuare şi în special pentru zonele apropiate, deoarece constănţenii sunt mari iubitori de citybreak-uri şi mari iubitori de mare şi soare. Chiar surprinzător, vor să meargă la plajă inclusiv acum şi astfel mulţi constănţeni pleacă spre Grecia, spre Turcia, spre Egipt sau spre alte destinaţii însorite, accesibile ca preţ.

R: Ce diferenţe aţi sesizat, de-a lungul timpului, între turiştii români şi cei străini?

C.B.: Diferenţe aş zice că sunt deseori legate de educaţie. Cei din generaţia veche, românii sunt foarte educaţi şi foarte selectivi, comparativ cu străinii care „înghit” cam ce li se oferă, iar când am fost în străinătate şi am avut grup de români alături de străini, am sesizat o uşoară discrepanţă din punct de vedere al gustului, dar ca şi adaptabilitate, să ştiţi că românii sunt foarte adaptabili. Nu am avut probleme cu ei atunci când i-am dus prin Thailanda sau prin Maldive, Sri Lanka, India… acolo unde sunt ţări, să zicem poate mai puţin dezvoltate în unele privinţe, dar ei nu au avut de obicetat, chiar s-au bucurat foarte tare. Iar în Statele Unite, nu mai zic! Mai greu e… când vin înapoi în România.

R: Aţi vizitat numeroase ţări de-a lungul timpui, fiecare cu farmecul său, dar care s-a dovedit a fi destinaţia de suflet şi de ce?

C.B.: Destinaţia de suflet pot să zic că este Andaluzia! Şi asta datorită faptului că în zona de sud a Spaniei… iar cine nu a văzut Andaluzia să nu zică că a văzut Spania, chiar dacă a fost la Madrid sau la Barcelona, însă zona de sud este cu totul aparte, deosebită! Dar ca să descriu mai uşor, o să vă zic un proverb din Granada: „Nu există durere mai mare decât orbul care nu vede în Granada.” Şi cu asta cred că v-am zis tot despre Andaluzia. Cordoba, Sevilla, Granada, zona Gibraltarului sau Cadizul… toate acestea sunt absolut spectaculoase şi merită vizitate măcar o dată în viaţă.

R: Şi un top al destinaţiilor preferate?

C.B.: Greu de zis! Mai bine aş zice că avem o Românie de top, iar aici în România am putea să găsim câteva destinaţii preferate, dar de asemenea avem şi în străinătate destinaţii frumoase. Grecia este una dintre favorite, acolo merg foarte des. Apoi, Statele Unite, aş mai spune şi Marea Britanie, Spania, iar Japonia chiar a fost una dintre destinaţiile impresionante pentru mine. Şi India este frumoasă. Iar Maldive, ca şi destinaţie de relaxare, este numărul 1! Indubitabil! Până în acest moment nu am altă destinaţie care să “bată” Maldive.

 

R: Revenind, inevitabil, pe plaiurile ţării noastre… De ce credeţi că este diferită Dobrogea noastră de toate celelalte regiuni ale ţării?

C.B.: În Dobrogea, în primul rând, găseşti absolut orice îţi doreşti din punct de vedere al etniilor, din punct de vedere cultural, iar istoric… să ferească Dumnezeu să sapi pe undeva că vor fi deja şi arheologii lângă tine. Apoi, din punct de vedere al gastronomiei, iarăşi Dobrogea este un melanj culinar, din zona de sud, de la Mangalia şi Negru Vodă, unde mai găsim şi nişte influenţe din Bulgaria, până în zona de influenţă rusească, lipovenească din Deltă, bineînţeles şi cu turcii şi tătarii pe care îi avem în zonă, nu cred să-i lipsească ceva Dobrogei. Şi de aceea, cred că ar fi extraordinar ca împreună cu Tulcea, Constanţa să îşi găsească un brand comun şi să meargă la promovare pentru că Dobrogea este ceva unic, ceva ce găseşti destul de rar ca şi destinaţie în lume.

R: Ce urmează în 2019, ce alte planuri şi proiecte vă mai propuneţi?

C.B.: 2019 va fi un al consolidării, un an în care vom miza în continuare pe consolidarea agenţiilor de turism din Constanţa, Mangalia, Medgidia şi Tulcea şi, totodată, cu consolidarea companiei de transferuri la aeroport, Direct Aeroport, cursele care merg spre Otopeni, spre Mihail Kogălniceanu şi de la Braşov către Otopeni, o companie deschisă din 2013, care a crescut încet-încet în fiecare an.

R: Dacă nu aţi fi îmbrăţişat această meserie în slujba turismului, ce altă meserie credeţi că vi s-ar fi potrivit?

C.B.: Ştiţi… asemănarea dintre inginer şi câine este aceea că au ochi inteligenţi şi nu ştiu să se exprime. Eu sunt inginer de profesie. Sună ciudat, dar am făcut Universitatea Politehnică din Iaşi. S-ar putea să fi fost un inginer bunicel dacă nu alegeam această meserie. Dar cum industria s-a cam dus, cred că aş fi fost unul dintre cei care ar fi oscilat între diverse meserii încă de prin ’90 şi care au avut deja cel puţin 3-4 job-uri diferite. Nu se ştie, dar până una-alta sunt încă aici, îmi fac meseria şi mă bucur de fiecare zi.

R: Dar dacă ar fi să renunţaţi la tot ce aveţi aici, unde aţi alege să trăiţi şi de ce?

C.B.: Cred că aş începe tot de aici, nu cred că aş începe în altă parte, să o iau de la zero. Aş rămâne în continuare în România şi aş continua să visez aici pentru că e mai frumos să visezi în România decât în altă ţară!

sursa foto: Facebook Cristian Bărhălescu

Actualitate

Neversea va fi alimentat cu energie eoliană

Published

on

Iubitorii festivalului Nervesea vor putea experimenta ceva diferit anul acesta, dar și în 2020.  În comparație cu anii precedenți, în 2019 se dorește ca o parte din festival să fie alimentat cu energie verde, urmând ca în 2020, scenele și perimetrul festivalului să depindă exclusiv de energia reciclabilă prin procesul de implementare a acestui proiect.

Cel mai mare festival de muzică electronică de la malul mării va fi alimentat cu energie verde din sursă eoliană. Pentru prima dată în lume, sunetele muzicii electronice s-au auzit din vârful unei turbine eoliene atunci când DJ-ul Alex Parker a mixat  de la înălțimea de 100 de metri, din cel mai mare parc eolian de pe uscat din Europa. Acesta a încântat audiența timp de cinci ore dintr-un loc inedit, fără teamă, cu entuziasmul și motivația de a fi primul dj din lume care aduce muzica la cele mai mari înălțimi. Parker a reușit să unească prin acest lucru energia verde și muzica.

Acest moment inedit realizat de celebrul DJ marchează parteneriatul și totodată startul oficial  al campaniei prin care festivalul Neversea, împreună cu partenerii acestuia, își propune să devină în 2020, primul festival din lume alimentat aproape integral cu energie verde, din sursă eoliană, provenită din Parcul Eolian Fântânele- Cogealac-Grădina situat în județul Constanța.

Procesul de implementare a infrastructurii necesare va fi unul impresionant, însă de durată. În acest an se vor pune bazele acestuia, urmând ca în anul 2020 să fie finalizat. Neversea 2020 urmează să fie primul festival al căror scene și perimetre să fie alimentate cu energie provenite din parcul eolian.

În privința festivalului de anul acesta lucrurile stau puțin diferit. Singura zonă „verde” în proporție de 100% din cadrul festivalului va fi o zonă special alimentată cu energie regenerabilă și va adopta măsuri pentru a preveni, readuce și compensa orice efect advers asupra mediului.

Parteneriatul privind folosirea  energiei regenerabile este un exemplu de bune practici la nivel internațional ce demonstrează că se pot obține rezultate foarte bune prin punerea în comun a unor resurse care transformă niște idei și inițiative într-o realitate menită să contribuie la protejarea mediului înconjurător pe termen lung.

Sursa foto: Youtube/Neversea

Continue Reading

Actualitate

Rainbow Warrior vine în România

Published

on

Rainbow Warrior, nava-fanion a Greenpeace, vine în România, în perioada 29 mai – 2 iunie, iar Constanța e prima oprire dintr-un tur european de 5 luni în care sunt promovate soluțiile energetice curate.

Vasul călătorește pe mările şi oceanele lumii pentru proiecte științifice sau pentru a protesta împotriva marilor poluatori. Rainbow Warrior este una dintre cele mai ,,verzi” nave din lume: folosește preponderent velele pentru deplasare, nu deversează deșeuri în mare, iar materialele folosite pentru construirea sa au fost alese doar din surse ce respectă normele etice ale Greenpeace.

,,Stop cărbune, folosiți energie curată!” este mesajul Rainbow Warrior pentru România.

,,Ne dorim un plan curajos din partea statului român pentru reducerea utilizării combustibililor fosili. Mai multe țări membre ale UE au stabilit deja un traseu pentru eliminarea cărbunelui din sectorul energetic. România, din contră, sprijină acest sector foarte poluant pentru planetă și sănătatea oamenilor, permițând funcționarea termocentralelor care nu respectă normele europene. Termenul ferm solicitat de noi pentru închiderea producției de energie pe cărbune este 2030.”, a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România.

Vasul va fi ancorat în Constanța timp de 5 zile (29 mai – 2 iunie), perioadă în care vor fi organizate diferite evenimente la bord și în port, lângă navă.

 

Sursa: Greenpeace Romania

 

 

Continue Reading

Actualitate

Vinurile româneşti promovate la târgul internaţional London Wine

Published

on

Unsprezece producători şi exportatori români de vinuri participă, în perioada 20-22 mai, la London Wine Fair, târg internaţional de referinţă pentru industria vinicolă. Peste 14.000 de profesionişti sunt aşteptaţi la ediţia din acest an. Importatori, distribuitori şi comercianţi, sommelieri, patroni de baruri şi restaurante, firme de catering, reţele de comercializare şi bloggeri, vor lua parte la degustări şi master class-uri.

Marea Britanie reprezintă principala piaţă pentru vinurile produse în România, deţinând locul I în 2018, cu o pondere de 25% din totalul exportului. Firmele româneşti expozante la London Wine Fair, reunite sub brandul „Wines of Romania”, sunt: Agricola Girueta (Domeniul Drăgaşi), Domeniile Dropia, Viti-Pomicola Sâmbureşti, Zarea, Ch. Pietrosaratii, Crama Ceptura, Domeniul Coroanei Segarcea, Jidvei, Ostrovit, The Iconic Estate şi Vitis Metamorfosis.

Participarea românească la evenimentul expoziţional de la Londra este organizată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, prin Programul de Promovare a Exportului 2019, în colaborare cu Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Vinuri din România.

 

Sursa: MMACA

 

 

Continue Reading
Advertisement

Trending

Copyright © 2019 RoPressOnline